I går meddelande Expressen att tidningen framöver ska ”storsatsa” på egen klimatjournalistik.
Från och med nu höjer Expressen tempot i bevakningen av klimatfrågan, med högkvalitativa reportage, grafik, analyser, bildspel, tv och mycket mer.
För att hålla dig uppdaterad – följ vår nya Facebooksida Expressen Klimat, där all klimatjournalistik publiceras.
På Twitter har intresset varit stort för denna satsning.
Bra av @Expressen! Ju fler medier som skriver om klimat, desto bättre https://t.co/LfMBYtHv45
— Supermiljöbloggen (@Supermiljoblogg) 2 november 2017
Ibland ser man ljus i mörkret. Hatten av för @Expressen som storsatsar på klimatjournalistik https://t.co/mF4LS9Sugv
— Lisa Röstlund (@LisaRostlund) 2 november 2017
Hurra! Bravo @Expressen! Det enda rimliga med tanke på hur stor och viktig frågan är idag och i framtiden. https://t.co/I4jn92CuZf
— Björn Lindgren (@LindgrenBjorn) 2 november 2017
Mycket bra @Expressen! Ser fram emot att följa. #klimat #swgreen #svpol https://t.co/qppWYAfOxd
— Caroline Westblom (@CarroWestblom) 3 november 2017
Spännande, ser fram emot att följa! #swgreen #Agenda2030 #klimat
— Björn Fondén (@bjornfonden) 2 november 2017
Bra! 😊👍
Kan övriga haka på – och lyfta klimatfrågan inför valåret?”Expressen storsatsar på klimatjournalistik”https://t.co/pReRqmeLH3
— Par Holmgren (@ParHolmgren) 2 november 2017
Först @SvD sedan @Expressen så himla glad att mediehusen börjar reagera på historiens viktigaste nyhetsstoff. https://t.co/FpQm5rxqmI
— Naturskyddsförening (@naturskyddsf) 2 november 2017
Beskedet kommer bara två veckor efter att Svenska Dagbladet meddelade att man ska satsa på ett eget nyhetsbrev om klimatfrågan, Klimatkollen med Jenny Stiernstedt.
