På tisdag 11 maj anordnar Miljöjournalisternas förening debatt i Stockholm och Jesper Weithz från Effekt deltar. Här är lite info om kvällen:

CSR – samhällsnytta eller pr-trick?
När företag påstår att de tar ansvar för de miljömässiga och sociala effekterna av sin affärsverksamhet – vems ansvar är det då att granska dem?
Vi frågar oss om företag kan komma undan med greenwash, men vi ställer också frågan om medias fokus på dåliga exempel skrämmer företagen till tystnad om sina insatser – och i förlängningen hämmar en hållbar utveckling.

Gästtalare:
Thomas Bergmark, hållbarhetskonsult, tidigare miljö- och hållbarhetschef på Ikea.

I paneldebatten:
Maria Ottosson, miljöreporter på Dagens Industri.
Jessica Cederberg, Wodmar, klimatkommunikatör med bakgrund på Naturvårdsverket och pr-byrån Westander.
Jesper Weithz, chefredaktör på klimatmagasinet Effekt.
Mandarva Mörner Hansen, student och PR-ansvarig i Studentbyrån på Berghs.

Tid: 11 maj klockan 17.30
Plats: Berghs School of Communication, Sveavägen 34, 4 trappor.
Fri entre.