SJ presenterade i dag resultatet för årets första kvartal.

Siffrorna ser bra ut för det statliga bolaget. Exempelvis ökade den kommersiella egentrafiken med fem procent jämfört med samma kvartal föregående år.

– Resandeökningen är större än förväntat och våra resenärer blir allt mer nöjda med SJ, kommenterar vd:n Crister Fritzson i ett pressmeddelande.

Enligt SJ så förbättrades också punktligheten för SJ:s tåg. Fjärr- och nattågen (långdistanståg) hade en punktlighet på 86 procent jämfört med 81 procent första kvartalet 2016. För regionaltågen (medeldistanståg) var punktligheten 93 procent jämfört med 89 procent samma period förra året.

 

_______________

Vill du prenumerera på klimatmagasinet Effekt i ett år?
Swisha till 123 006 43 60
250 kr + namn och adress, så får du 4 nummer av papperstidningen
200 kr + mejladress, så får du 4 nummer av tidningen som pdf
Start med nummer 2/2017, som når prenumeranterna i slutet av maj och som har tema: vatten

_______________