Följ Effekt

3/2018

Tema Förhandlingar

Vi måste lära oss samarbeta.

Etikett

Konsumentverket

Problematiska bilannonser i Dagens Nyheter – Effekt anmäler fyra stycken till Konsumentverket

Marknadsföringen borde enligt de regler som finns vara förbjuden att använda.

Effekt anmäler ytterligare två bilannonser till Konsumentverket

Bilarna har placerats ute i terrängmiljöer – trots att det är förbjudet att köra bil på sådana platser enligt den svenska terrängkörningslagen.

Effekt anmäler Vattenfalls reklam till Konsumentverket

Det här är tredje företaget på kort tid som anmäls.

Effekt anmäler bilreklam till Konsumentverket

Det här är andra företaget på kort tid som anmäls.

Effekt anmäler reklam till Konsumentverket

Det finns flera skäl till varför Norwegians annons borde prövas.

Därför är det viktigt att anmäla vilseledande reklam

Som konsument är det lätt att lockas av miljöpåståenden som används i marknadsföring av varor och tjänster. Det här gör att företag ofta lovar mer än de kan hålla.

Information om drivmedels klimat- och miljöpåverkan kan snart bli verklighet

Regeringen ger nytt uppdrag till Energimyndigheten.